søndag den 29. april 2012

Low carb protein pandekager

Ready to eat :-)



Jeg elsker peanutbutter, bananer og æg. Ikke mindst så elsker jeg proteinpandekager, som er mit absolut favorit spise enten før eller efter en god omgang træning:-)
Her i weekenden besluttede jeg mig for at lave nogle low carb pandekager, hvor jeg undlod at putte havregryn i. I stedet for havrgryn tilføjede jeg en ny ingrediens, nemlig peanutbutter. Jeg fik 5 pandekager ud af portionen.

Til 5 pandekager skal du bruge;
1 æg
1 banan
2-3 spsk low fat milk
Ca. 1 spsk peanutbutter (eller efter smag)

Det hele blandes og moses til en forholdsvis ensartet konsistens.
Steges som små pandekager på panden til de er færdige.

Jeg spiste mine pandekager med en ske græsk yoghurt og lidt pære/jordbær i små tern.

Konklusion:
Pandekagerne er meget søde, og smagen er domineret af peanutbutter og banan. Jeg synes de var en tand for søde, som morgenmad, men jeg tror de vil egne sig super godt som dessert eller lignende.
Næste gang jeg laver dem vil jeg nøjes med en halv banan, også tilføje et æg mere, for en mere neutral smag.

Først blandes alle ingredienser

                                           Steges ved middel varme til de er faste og lysebrune.

De færdige pandekager

Ingen kommentarer:

Send en kommentar