søndag den 22. april 2012

Motivation, motivation, motivation.. og et lille stykke drømmekage!

Som jeg skrev i min indledning, så elsker jeg inspirerende billeder, som kan motivere mig til at spise sundt og træne. På en grå og trist søndag kan man godt have brug for lidt ekstra motivation - jeg kan i hvert fald. Hvad med jer, har i nemt eller svært ved at motivere jer selv? I så fald, hvad er den bedste motivations kilde for jer?








En anden ting, som jeg gør når jeg skal motivere mig selv er, at jeg laver en "motivations baggrund". Dette går ud på, at jeg laver en baggrund på min computers skrivebord, hvor jeg i den ene side sætter alle de billeder ind af kroppe/kvinder som jeg beundre eller synes er smukke, sund og lækker mad (som fx overstående) og i den anden side sætter jeg billeder ind af alle mine laster fx chokolade, kage, burger og chips. Udover dette sætter jeg billeder ind af de ting som jeg gerne vil af med eller bekæmpe fx. cellilute, eller store lår. På den måde viser jeg for mig selv at på den gode side med det sunde mad, vil jeg også opnå det resultat jeg ønsker, hvor i mod jeg med alt det usunde kun vil få de negative resultater.
For nogle lyder det måske lidt corny - men det virker for mig, og jeg bliver mindet om at holde den sunde livsstil hver gang jeg tænder for computeren :-)

JEG HAR EN TILSTÅELSE! 
Jeg har ikke holdt mig helt til det sunde idag. Jeg plejer at bage til min kærestes arbejde om søndagen, og idag var ingen undtagelse. Jeg bagte drømmekage. Da jeg kom op på hans arbejde med den, så den simpelthen så fantastisk lækker og svampet ud (.. og jeg kunne jo ikke servere noget uden at prøve smage) så jeg tog et lille stykke, og den smagte lige så godt som den så ud! Men det er også vigtigt at huske på, at man ikke skal gå hen og blive fanatisk, og jeg tror faktisk at en cheat-meal i ny og næ, kan være meget sundt for både krop og sjæl :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar