søndag den 22. april 2012

Sund på en søndag?

Jeg har altid haft det sådan lidt at søndag var en rigtig dovne dag. Jeg har altid en masse planer for hvad jeg skal lave og nå, men ender som regel med at bruge det meste af tiden på sofaen. Det samme gælder mad. Hjemme hos os vil vi rigtig gerne have lækker søndags mad, men det kan jo hurtigt flyde over i kalorieregnskabet, hvis man så heller ikke har fået rørt sig synderligt, derfor står den ny på livretter i en lidt sundere version.
Jeg elsker spaghetti med kødsovs - desværre fylder pasta meget kalorie mæssigt, og derfor er jeg begyndt at bruge hvidkål.
Jeg strimler det tyndt ligesom spaghetti, også spiser vi det med den varme kødsovs over. I starten var jeg ret skeptisk overfor det, men det smager faktisk overraskende godt!
Hvidkål er super sundt og en negativ kalorie - det vil sige at du faktisk forbrænder mere ved at spise det end du  tager på. Det er da win win :-)
Hvis man ikke kan lide kål, så kan man også bruge andre grøntsager fx. squash



Hvad gør du for at gøre livretterne lidt sundere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar