torsdag den 31. maj 2012

Crispy kylling med salat og hytteost dressing










Idag har jeg været oppe og træne 2 timer (!!) var helt færdig efterfølgende, og havde brug for en god og solid omgang aftensmad. Det blev til denne crispy kylling, med speltsalat og proteinrig hytteost dressing. Enjoy! :-)

Ingredienser, kylling:
En pakke kylling filet
Ca 1 dl knust brainflakes
Ca 2 dl a38,skyr, fromage frais eller lignende
1 spsk Dijon sennep
Lidt caynne peber
Lidt timian

Bland a38 med dijon, caynne og timian. Knus cornflakes. Gnid først kyllingen i yoghurt blandingen, og vend den derefter i cornflakes. Bag i ildfast fad i ca. 35-40 min ved 200 grader.

Salat:
Jeg plejer aldrig at måle op, men blander bare som jeg synes.
I denne salat bruge jeg følgende:
Jordbær
Sugar snaps
Asparges
Blandet salat blade
Ca 1 dl speltkerner
3 sprøjt olie/eddike med "wild berries" smag

Hytteost dressing:
Hytteost efter smag
Lidt cremefraiche eller fromage frais
Karry efter smag
Lidt dijon
Salt/peber

Det hele blandes sammen og sættes på køl inden servering.

Aftenens tallerken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar