søndag den 27. maj 2012

Samlet konklussion - low carb kuren

Sikke en dårlig opdatering, som der har været på bloggen de sidste par dage. Jeg lovede jo at komme med en konklussion på mine 4,5 dag på low carb kuren, men med begyndende læseferie og diverse arrangementer har der simpelthen ikke været tid.

Jeg har været på kuren i præcis 4,5 dag. Egentlig skulle den vare 7 dage, men fordi der har været så meget denne weekend, har jeg hverken har mulighed eller lyst til at køre kuren i disse dage.

Når det kommer til motion, så har jeg som beskrevet tidligere, ikke dyrket meget andet end gå ture, lidt rulning og MEGEt lidt styrketræning i en halv time, 3 kvarter. Udover dette har jeg fulgt kuren næsten slavisk og ikke syndet. I fredags viste vægten at jeg havde tabt 1,5 kilo. Jeg er meget improneret. Jeg har aldrig fulgt en kur så godt, uden at have lyst til at synde og droppe det hele igen. Har følt mig  overvejende mæt hele tiden, og min sukker, og brød trang har været nærmest ikke eksisterende. Jeg har især været glad for morgenmaden, som også indholdt knækbrød (der fik jeg kulhydrat) og holdte mig mæt meget længe. Også aftensmaden har været en succes. Nogle aftener har jeg faktisk ikke haft behov for min aften snack, og har i stedet spist en håndfuld bær eller et æble.

Alt i alt er dette nok den bedste kur jeg har prøvet til dato :-)
Det er ikke en kur, som man skal følge længere tid ad gangen, men den er super som en kickstarter, eller hvis man lige mangler at smide 1 kilo eller 2 :-)

Lovede at sætte lidt flere billeder ind af ugens måltider, og de kommer her:

Helt klart favorit morgenmaden. Peach melba med skyr, ost og knækbrød.

Saftig kylling med hjemmelavet barbeque, og salat med skyr dressing.
Hytteost, kiwi og knækbrød til morgenmad.

3 kommentarer:

  1. Rigtig fin og spændende blog du har her :O) Har du en oversigt over hele low carb kuren, så man kan se hvordan man skal spise til måltiderne på de 7 dage - det kunne jeg rigtig godt tænke mig at se i hvert fald :O)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi :-)

    Mange tak, er glad for at du kan lide min blog!

    Jeg vil meget gerne komme med en samlet oversigt. Lige pt er jeg i fuld gang med eksamen,men jeg vil bestræbe mig på at finde tid til det snarest:-)

    Kh Stine

    SvarSlet
  3. Jeg er kun kommet til denne dato i din blog (har læst hele dagen, er nemlig syg) :-) Men hvis du ikke har lagt en oversigt ud over hele low carb kuren, så vil jeg også rigtig gerne have den :-) Den lyder rigtig god, og samtidig lyder det til man er mæt :-)

    SvarSlet