mandag den 21. maj 2012

Low carb kuren - tab 1-3 kilo på en uge!

Sådanne overskrifter både lyder og plejer som regel at være for gode, til at være sande. Alligevel vakte det min interesse da jeg så hæftet omkring low carb kuren sammen med et nummer af ALT FOR DAMERNE. Jeg købte det fluks, og kunne næsten ikke vente med at komme hjem og nærtudere hvad kuren gik ud på. Som nogle opmærksomme læsere måske har lagt mærke til, går jeg ind for en kost uden for mange kulhydrater fra brød, pasta osv. og derfor er low carb kure også lige noget for mig. Udover det så elsker jeg at få nye input til et slankere liv, og efter at have levet overvejende efter iforms bikini bootcamp kur i et års tid, trænger jeg til lidt fornyelse.
Kuren er blevet udarbejdet af de De danske vægtkonsulenter, og er testet på 3 kvinder med forskellige behov og ønsker indenfor vægttab. Den ene kvinde havde stort set samme vægt som jeg, 55 kg. - hun tabte 1,9 kilo på en uge, og jeg tænkte derfor at kuren også måtte være mulig for mig at teste.

Idag gik jeg så igang, og jeg har tænkt mig at blogge hele ugen omkring hvordan det går, hvad jeg spiser, og selvfølgelig hvilket resultat jeg ender med.
Jeg tog på indkøb igår, og købte ind til første del af kuren. Desværre er det ikke alting man kan få i fakta på en søndag, så nogle ting blev undladt og erstattet med andet. Fx spiser jeg skyr i stedet for guacamole.

Jeg skal have morgenmad, mellemmåltid, frokost, mellemmåltid, aftensmad, og aftensnack.
Kan allerede nu sige at jeg synes meget meget godt om aften snacken - jeg håber og tror at den kan holde mig fra de søde sager :-)

Kurens første udfordring har været at jeg desværre ikke har nogen køkkenvægt lige nu da jeg bor hos min mor i eksamensperioden, så det hele har været lidt på gefühl. Min søde kæreste har dog været så elskværdig at skaffe en til mig idag, så jeg kan få vejet tingene rigtig af :-)

Min mad idag ser således ud:

Morgenmad: En omelet af 1 æg og 2 hvider, 50 g champignonger, 2 kugler spinat og 4 cherry tomater.
Spiste 4 jordbær til.

Egentlig sagde kuren at jeg skulle spise omeletten med purløg, rød peber og 150 g honningmelon og et stykke fiberknækbrød. Jeg havde desværre ingen melon, og knækbrødet har jeg gemt til senere da det blíver en lang dag, og sent inden jeg får spist aftensmad.

Mellemmåltid 1: En jordbær smoothie med banan og mælk.

Frokost: lækker salat med jordbær, squash og 125 g varmrøget laks.

Mellemmåltid 2: Grøntsags stænger (gulerødder og blomkål) og en lille bøtte skyr + mit knækbrød fra morgenmaden.
Den oprindelige opskrift sagde 150 g grønt bestående af sugarsnaps, gulerødder og peberfrugt, samt en hjemmelavet guacamole.

Aftensmad: Fish & chips. Jeg bruger et stykke torsk, da det var det eneste de havde. "chips" bliver lavet af sweet potatos eller selleri, og ramoladen bliver en blanding af lidt skyr, pickles og karry. Næsten identisk med den oprindelige opskrift:-)

Aftensnack: Jordbær milkshake


Min salat til frokost. Laksen spiste jeg ved siden af

Indtil videre er det gået rigtig godt, og jeg er faktisk ret stolt af mig selv. Jeg havde et sidste cheat meal måltid igår som bestod af to portioner koldskål med jorbbær og kammerjunker. I går havde jeg lavet en koldhævet dej, så min mor der lige nu lader mig bo i hendes hjem og spise af hendes køleskab i mens jeg læser til eksamen, kunne få en lækker omgang morgenmad. Det var super svært at holde sig fra de lækre boller, og især da hele lejligheden duftede af hjemmebag. Udover det så blev dejen rigtig lækker, lidt fluffy og med små "huller" i dejen og en sprød skorpe... MUMS hvor så det lækkert ud:-) Jeg hang dog i, og spiste min omelet og et stort glas kogende vand med citron.
Jeg spiste morgenmad kl 5.55 og først da klokken nærmede sig 9 kom sulten snigende igen - jeg spiste så mit første mellemmåltid. I mellem mit mellemmåltid og frokost spiste jeg halvdelen af mit knækbrød, og lidt af grøntsagerne. Frokost spiste jeg kl 11.30 og jeg er dejlig mæt uden at føle mig proppet. Jeg er spændt på om sulten tager overhånd senere, nu hvor jeg "kun" har mine grøntsager, lidt skyr og et halvt knækbrød tilbage. Jeg skal være i skole til kl 17 og derefter lave projektarbejde. Så jeg er nok først hjemme med toget ved en 19-20 tiden. Jeg håber at jeg kan holde sulten nede indtil jeg skal have aftensmad og "dessert" :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar