torsdag den 3. maj 2012

Godmorgen :-)









Godmorgen til jer alle:-)
Sidder og nyder en kop hvid te på denne skønne morgen. Om lidt skal jeg op og træne en lille, inden jeg skal i skole.I aften skal kæresten og jeg ud og spise sushi, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til! .. ELSKER sushi (og tangsalat ;-) !! )


Lidt om hvid te:Faktisk viser undersøgelse at hvid te har vist sig at være endnu mere effektiv, end grøn og sort te til forebyggelse af kræft. Dette skyldes at den kun er udsat for kortvarig dampning og iltning. Udover dette så siges hvid te at være god mod virus og infektioner - derfor er den ideel at drikke, hvis man er forkølet eller lignende. Hvid te er også god mod maven, og stimulere tarmsystemet - derfor er hvid te populært at drikke efter et måltid i fx Kina. 







Som jeg har skrevet om før, så er min morgenmad mit absolut favorit måltid, og jeg glæder mig til at spise hver dag jeg står op. Jeg synes det er fantastisk når morgenmaden både smager og ser godt ud - et smukt tilberedt (morgen)måltid kan løfte selv den mest kedelige skål havregryn, eller yoghurt. Det eneste man har brug for er noget frisk frugt, nødder eller lignende, som kan gøre et morgenmåltid lidt mere spændende.

For mere inspiration til sund og lækker morgen, se da under mine opskrifter hvor jeg har skrevet opskrifterne på mine fortrukne morgenmåltider :-)

Måske kan du lade dig inspirere af disse smukke billeder:











Ingen kommentarer:

Send en kommentar