mandag den 7. maj 2012

Gode grunde til at drikke grøn te!



Som oftest når jeg drikker te, er det enten grøn eller hvid te. Engang i mellem drikker jeg også detox te fra PUKKA (pure), og forskellig urtete med b.la. ingefær.
Grøn te er kendt for sine mange gode egenskaber, også smager det dejligt især med lidt citron eller lime.

Gode grunde til at drikke grøn te er b.la:

* Reducerer risikoen for hjerte-kar-sygdomme
* Forbedrer tandsundheden og knoglernes styrke
* Bekæmper influenza
* Forebygger infektioner
* Reducerer kolesterolniveauet
* Virker forfriskende og afslappende



Udover dette så indeholder grøn te koffein, som øger stofskiftet. Grøn te har et stort indhold af blandt andet catechiner som hæmmer de enzymer der spalter fedtstof i tarmen, og hjælper det med at komme ud i blodet og vores celler. Når spaltningen hæmmes af den grønne te, bliver de i tarmen og ud skilles.


Man skal selvfølgelig huske på, at grøn te ikke kan gøre det alene. Motion og kost er den væsentligste faktor i vejen mod en slankere krop :-)


Engang i mellem drikker jeg en udrensende grøn te, som bedst er kendt som seasalt te. En pakke drikkes hver anden dag, og hjælper med at sætte gang i systemet. Jeg har dog ikke oplevet et direkte vægttab, men jeg kan mærke at min krop fungere bedre efter sådan en kur.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar