lørdag den 12. maj 2012

Take the stairs!






En af de bedste måder efter min mening, at få hurtig motion på er helt klart ved brug af trapper!
Dengang jeg for alvor begyndte at ligge min livsstil om, lovede jeg mig selv at hver gang der var trapper skulle jeg tage dem.
Udover at tage trappen når det var nødvendigt, så indførte jeg det også som en form for træning. Da jeg så flyttede op på 4 sal, og senere 3 sal, var det pludselig en ting som blev udført flere gange om dagen. Udover at gå mange gange op og ned når jeg fx skulle vaske i kælderen, eller ud, så brugte og bruger jeg det også som en vej til hurtig motion. Der hvor vi bor nu, skal vi DESVÆRRE ikke op af nogle trapper, men jeg gør stadig brug af dem i hverdagen, dog ikke på samme måde som tidligere da vi boede oppe. Nu bruger jeg vores opgangs bagtrapper, som jeg små løber/går/laver lunges op af et bestemt antal gange. Afslutter gerne med et par jumping jacks :-) det er en SUPER måde at  få motion på, og er fantastisk for ben, balder, lår. Trapper kan også bruges til at lave calf raises (træning af læg).

Så mit råd til jer derude må være: Tag trapperne, hver gang det er muligt! :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar