lørdag den 5. maj 2012

Små ændringer, som kan have stor betydning..







Lige meget om det handler om at tabe sig, holde vægten eller bare blive lidt sundere, så er det tit de små ændringer i ens kostvaner som gælder. Den metode jeg fik størst succes med i mit vægttab, var ved hjælp af de små ændringer i mine vaner og tankegang. Det kan være rigtig svært at vænne sig af med ting, hvis man fx er vant til ikke at spise morgenmad, kan det være svært pludselig at skulle vænne sig til at spise morgenmad hver dag, og det samme gælder hvis man skal skifte sin vanelige sodavand ud med vand.
For mig har det hjulpet at forberede tingene når det kommer til mad, og finde lysten og grundene til hvorfor det er så vigtigt at holde fast i de gode mad-og motionsvaner. Når det så er sagt, så kan jeg sagtens leve som jeg gjorde inden jeg ændrede livsstil, og jeg spiser med største vellyst alt det jeg holder aller mest af. Som i morges da jeg spiste et stykke brunstviger og et rundstykke med tandsmør, eller da jeg med største vellyst delte en jordbærkage med min kæreste torsdag aften. FOR DET SKAL DER  VÆRE PLADS TIL - det handler bare om at leve efter princippet; Alt er tilladt men i de rette mængder. Kort sagt; alt med måde. 

Hvis du gerne vil undgå at falde i eftermiddags fælden, og generelt træffe de forkerte valg alt for tit eller bare gøre tingene lidt sundere, så prøv at skift dine vaner ud med nogle nye fx:

- Spis lidt frosne vindruer i stedet for vingummier
- Spis ris kiks med mørk chokolade i stedet for en chokolade bar
- Drik vodka med lime og danskvand, i stedet for sodavand.
- Spis groft i stedet for lyst.
- Suppler din rugbrøds mad med en streg mayo af god kvalitet, i stedet for smør.
- Tag en lille boks med med lækkerier til den lille sult fx nødder, frugt og grøntsagsstave
- Spis peanutbutter når du er ved at gå sukkerkold
- Start din dag med protein
- Brug hytteost/magre protein fyldte mælke og oste produkter som dessert fx med bær eller lignende
- HUSK AT LEVE!! Også selvom at leve for dig betyder et stykke god kage i ny og næ, en saftig bøf eller tandsmør på dit rundstykke :-) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar